ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 広島都市学園大学雑誌 : 健康科学と人間形成
  3. 3巻1号

理学療法士養成校における教育心理学的要素を 基盤とした学習支援の在り方に関する検討:「学習動機づけ」,「学習方法」,「自己効力感」を中心に

https://doi.org/10.18883/johcu.0301.03
https://doi.org/10.18883/johcu.0301.03
646e382b-e92e-4aa2-9298-b77a73a32104
名前 / ファイル ライセンス アクション
johcu.0301.03.pdf johcu.0301.03.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2023-03-14
タイトル
タイトル 理学療法士養成校における教育心理学的要素を 基盤とした学習支援の在り方に関する検討:「学習動機づけ」,「学習方法」,「自己効力感」を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Desirable learning support based on the elements of educational psychology in schools for training physical therapists:focused on motivation, learning methods, and self-efficacy
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習方法
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己効力感
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation for learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning methods
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.18883/johcu.0301.03
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 理学療法士養成校の教育課程では,年次が経過するに従い,学習内容に対する学習姿勢の変化,即ち能動的学修と理解中心の学習姿勢への意識変容と実践が求められている。その際,学生主体の学習方法への発展的変容とそれを促進するような教員による学習支援の実践が必須となる。そこで,本論では養成校の現状を踏まえた上で教育心理学的要素を基盤とした学習支援の在り方について考察した。結論として,養成校での理学療法士の学習支援においては,これらの能力を育む基礎として,学生が「社会貢献できる理学療法士となる」ということを念頭に置きながら,教員は学生の成長可能性を信じ,その将来像の具現化を目標とした指導・支援に取り組むためには,学習支援に関する不可欠な前提条件としての「学習動機づけ」,「学習方法」,「自己効力感」それぞれと,各々の関連性への認識をより高めていかなければならない。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the educational curriculum of physiotherapists training schools, changes in students’ attitudes toward learning, that is, changes in positive attitude toward active learning and understanding, as well as practice of education focused on such aspects, are required (as their grade advances). For the achievement of student-based learning, it is essential for teachers to encourage students to develop (or establish) a self-directed style of learning. The present study discussed how to support learning, based on the findings of educational psychology and the present situation of training schools. As a conclusion, in order to give an incentive for student-based learning, teachers of training schools should believe in students’ potentials for growth and help them realize their future image, while keeping in mind that students can contribute to society as a physiotherapist. Specifically teachers need to improve their awareness of following three aspects of education and the relationship among them: learning motivation, establishment of leaning methods, and self-efficacy all of which are essential requirements for learning support.
書誌情報 広島都市学園大学雑誌 : 健康科学と人間形成
en : Journal of Hiroshima Cosmopolitan University : Health Sciences and Human Formation

巻 3, 号 1, p. 25-39, 発行日 2017-05-01
出版者
出版者 広島都市学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21886032
権利
権利情報 (C)広島都市学園大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377.15
見出し
大見出し 報告
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:44:21.610115
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3