ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 広島都市学園大学子ども教育学部紀要
  3. 1巻1号

レッスン・スタディにおける教師と 教師集団の成熟に関する考察

https://hcu.repo.nii.ac.jp/records/167
https://hcu.repo.nii.ac.jp/records/167
a6e4f76f-c031-4a87-ab43-412213569b09
名前 / ファイル ライセンス アクション
foce.0101.035.pdf foce.0101.035.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-14
タイトル
タイトル レッスン・スタディにおける教師と 教師集団の成熟に関する考察
言語 ja
タイトル
タイトル An Examination of Maturity of Individual Teachers and a Teachers’ Group
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 レッスン・スタディ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学びの共同体としての学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 組織学習
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lesson study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school as learning community
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 organizational learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 森下, 真実

× 森下, 真実

ja 森下, 真実

ja-Kana モリシタ, マミ

Search repository
MORISHITA, Mami

× MORISHITA, Mami

en MORISHITA, Mami

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿の目的は,佐藤学が提唱した「学びの共同体としての学校」について検討することで,レッスン・スタディにおける教師と教師集団の成熟について考察することである。本稿では,佐藤の「学びの共同体としての学校」の理論および浜之郷小学校における実践に焦点を絞って検討をした。その結果として,レッスン・スタディにおける教師と教師集団の成熟は,①「教え方の学び方の学習」すなわち,自校のミッションと関連付けた授業改善,②一人ひとりの教師の学習と教師集団の成熟との関係によって特徴づけられることが明らかとなった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to examine the “school as learning community” propounded by Manabu Sato to gain more insight into maturity of individual teachers and a teachers’ group in lesson study. In this study will concentrate on the following issues: (1)the theory of “school as learning community” propounded by Sato, (2)the practice in Hamanogo elementary school. In conclusion, maturity of individual teachers and a teachers’ group in lesson study is characterized by: (1) “teachers learning how to learn how to teach” ―that is, teachers improve their own ways of teaching in connection with their school’s mission; (2) the link between learning of individual teachers and maturity of the teachers’ group.
書誌情報 広島都市学園大学子ども教育学部紀要
en : Bulletin of Hiroshima Cosmopolitan University Faculty of Childhood Education

巻 1, 号 1, p. 35-44, 発行日 2014-12-20
出版者
出版者 広島都市学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189163X
権利
権利情報 (C)広島都市学園大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.04
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:43:52.507203
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3